Fitness & Hälsomässa i Helsingborg

I helgen besökte jag årets Fitness & Hälsomässa på nybyggda Helsingborgs Arena. Det är alltid trevligt att komma ut och se vad som händer i häslovärlden.

Detta var premiär för vad arrangören kallar sydsveriges största träningsmässa. Jag hoppas att mässan har fått tillräckligt med besökare så att den kan växa, blir större och bli ett återkommande arrangemang.

Mitt senaste besök på en liknande mässa var i Malmö 2011, det var en Skönhets & Hälsomässa, om jag kommer ihåg det rätt. Personligen föredrar jag den inriktning man hade i Helsingborg. I Malmö var det väldigt mycket tandblekning och fransförlängingar och väldigt lite hälsa.

Storleksmässigt upplevde jag inte någon större skillnad mellan dessa mässor, men jag tycker att det var bättre organiserat i Helsingborg. Visst fanns det även där vissa utställare med produkter som jag personligen anser kan och bör ifrågasättas, det positiva är att de var ganska få.

Hade det bara varit själva utställningen hade jag blivit lite besviken med tanke på att jag reser ganska långt. Nu hade arrangören ett antal intressanta föreläsningar att bjuda på. Detta kändes också mer genomarbetat än Malmömässan. Dessa aktiviteter gjorde mässan väl värt ett besök.

Fanns det då något nytt och spännande? Nej, det kan jag väl inte påstå. Det var en samling av mer eller mindre kända aktörer som samlats för att kränga sina produkter. Vissa bra och prisvärda till mässpris andra dyra och, enligt min åsikt, helt onödiga.

För mig personligen var behållningen de föreläsningar jag hann lyssna på samt att få träffa flera kostrådgivarkollegor.

Kommer jag att åka dit nästa år? Kanske, om mässa växer och det blir intressanta föreläsningar.

Skulle jag rekommendera andra att besöka mässan? Det är jättesvårt för det beror helt och hållet på vilka intressen personen har. Mitt råd är att ta reda på vilka utställare som finns på plats, vilka eventuella aktiviteter som finns att delta i och fundera över om det är värt resvägen.

”Move your ass and your mind will follow”

2 thoughts on “Fitness & Hälsomässa i Helsingborg

  1. Jag hoppas att mässan växer till sig. Vi behöver det. Som inspiration till att börja ta hand om sig själv eller att hålla gnistan uppe och fortsätta…

Kommentarer är stängda.