Rena produkter

Ni som har följt livsstilskonsulten vet att jag ibland skriver om ren mat. Det är något som är viktigt för mig, att det jag stoppar i mig inte har en massa tillsatser och är processat.

Eftersom jag tänker mycket på vad jag stoppar i mig har jag under en ganska lång tid också funderat över andra produkter jag använder. Då tänker jag närmast på hudvård, hårvård och tvättmedel.

Jag har länge velat gå över till ekologisk hudvård men inte hittat något märke, någon produkt som tilltalat mig. Men, så fick jag min tidning i brevlådan för några veckor sedan. Där fanns massor med tips just kring hudvård och svenska produkter.

Så, nu har jag inhandlat lite nya produkter.

Det började med att mitt hårbalsam tog slut, bestämde mig för att pröva ett märke som heter Naturligtvis. Detta har varit en väldigt positiv överraskning. Handen på hjärtat, det är nog det bästa balsam jag någonsin använt. Det enda jag inte riktigt uppskattar är doften, men det spelar liten roll för mig, jag gillar vad det gör med mitt hår.

Ett annat tips jag fick i tidningen var en tvål för ansiktsrengöring. Det är en koltvål från Lush. Du köper den i bit och betalar för vikten. Jag ser väldigt mycket fram emot att pröva den. För övrigt måste jag säga att de har en jättemysig butik mittemot Saluhallen vid Kungstorget i Göteborg och väldigt bra personal, jag fick ett suveränt bemötande.

Jag passar också på att pröva ett annat svenskt märke, Estelle och Thild. Den här gången är det ansiktskräm.

Det känns bra att pröva lite olika märken och prisklasser och se vad som känns bra och vad som fungerar. Att det också är svenska märken som produceras i Sverige gillar jag.

Vi får se om jag hittat rätt eller om jag får söka vidare.

”Move your ass and your mind will follow”