Mmmmmm

Igår bestämde jag mig för att göra en liten sats äppelmos av de sista äpplena från trädgården. Sagt och gjort, skalade, tog bort kärnhus och kokade med en skvätt vatten i grytan. Dessutom bestämde jag mig för att smaksätta moset, så det blev både en vaniljstång och ett par kanelstänger som fick koka med.

Eftersom äpplena nu är slut så fick jag i morse avnjuta mitt äppelmos på min gröt.

Jag har bara en sak att säga… Oj, oj, oj vad gott det blev!

Tidigare har jag smaksatt med vanilj, med kanel eller med färsk ingefära, men jag har aldrig blandat smaksättningen. Det kommer jag att göra nästa år när det blir säsong igen för våra goda svenska äpplen, utan tvekan.

Vad kul det är när man bara chansar och gör något som sedan blir så bra. Nu längtar jag till i morgon när jag får äta mitt äppelmos på min gröt igen.

”Move your ass and your mind will follow”