Hummus och fröknäcke

Jag har totalt snöat in på hummus! Det är så illa ställt att det räcker att någon säger kikärtor så kan jag inte sluta tänka på hummus. Nu kunde det ha varit värre, jag kunde ha snöat in på något onyttigt, så jag ska väl inte klaga.

Hummus inte bara nyttigt och smakar helt underbart det funkerar dessutom till det mesta. Som ett tillbehör på tallriken till grillat, att breda som pålägg på en brödskiva eller som ett snacks tillsammans med till exempel frökäcke. Det går enkelt och snabbt att göra. För den som vill ha ett mellanmål eller snack med lite högre proteininnehåll kan jag varmt rekommendera hummus.

Alla verkar gilla hummus, till och med mina syskonbarn, en som är 3 år och en som är 10 månader. De mumsar hummus med glatt humör.

Just fröknäcke är en annan favorit som jag gärna vill ha till. Det är också något som går snabbt att göra och smakar väldigt gott. Jag har skrivit om just fröknäcke i ett tidigare inlägg, Knäckande trendspaning, där kan du även hitta några recept.

Så under eftermiddagen blir det att baka frökäcke och att göra en laddning med hummus. Det är nämligen det jag kommer att sitta och mumsa på ikväll under tiden som jag lyssnar till mitt radioprogram, Mat, hälsa och en positiv livsstil.

”Move your ass and your mind will follow”