Husmor

Det är precis så jag känner mig, som en riktig husmor. Tänk vad lite bärplockning kan göra. Efter tredje bunken på lika många dagar kan jag nu konstatera att jag har ungefär åtta liter röda vinbär i frysen. Resten av bären får sitta kvar och bli frukostbär så länge de håller sig fräscha.

Det är en skön känsla och jag är väldigt nöjd med min insats. Speciellt med tanke på att jag har lagt max 30 minuter per dag på mitt lilla bärprojekt, precis lagom.

Nu när jag uppenbarligen har snöat in på att vara husmor och att äta hem- och närproducerat passade jag på att plocka fram en riktig godsak ur frysen igår.

Jag har själv bara ett äppelträd och det är gammalt och troligtvis även sjukt så det blir inte så många äpplen längre. Däremot har jag närstående familj som har massor med underbara äppelträd. I höstas tog de fallfrukten och fick den pressad till en magisk dryck. Riktig äppeljuice!

Vi har haft en dunk av detta elixir i frysen och jag hade nästan glömt att den låg där och väntade på att bli uppdrucken. Så, igår kväll hade den tinat så att vi kunde få smaka. Den var väldigt god, den smakade söta äpplen, fantastiskt.

Nu sitter jag och funderar över vad det blir för mat idag, något där jag kan fortsätta på mitt tema med närproducerat.

”Move your ass and your mind will follow”