Strulig första streakvecka

Förra veckan skrev jag ett par inlägg som handlade om planering och hur viktigt det kan vara för att få vardagen att fungera.

Med resultatet i hand är jag ett levande exempel på att ibland spelar det ingen roll hur bra man planerar. Det blir inte alltid som man tänkt sig och då räcker kanske inte ens reservplanen till.

Nu ska jag inte måla hmhm på väggen för större delen av veckan har fungerat alldeles utmärkt. Jag har kört mina övningar och det har gått bra. Tredje dagen var lite seg. Eftersom jag inte hade kört just dessa övningarna på ett tag åkte jag naturligtvis på lite träningsvärk. Så, tredje dagen var lite seg men jag upptäckte att träningsvärken släppte efterhand och det gick bättre.

Fjärde dagen visste jag att jag skulle åka hemifrån tidigt och tänkte då genomföra mitt streakpass på kvällen. Nu blev det så att jag kom hem så sent att det var bara att hoppa direkt i säng. Det kändes inte kul att redan första veckan missa en dag. Men, på fredagen bestämde jag mig för att ta igen det missade passet och gick en rejäl promenad upptill mina vanliga övningar.

Ska jag se detta som ett misslyckande, att redan första veckan få hitta på speciallösningar? Jag har insett att så här kommer det att vara, det kommer kanske inte att fungera fullt ut. Det kallas för livet, det händer saker. Nej, ett misslyckande är det definitivt inte. Jag måste anpassa mig till situationen och göra det bästa av den. I min värld innebär det att jag kanske får göra något annat vissa dagar, som att gå en promenad till exempel, för att få det att fungera.

Målet är fortfarande att under 30 dagar köra mina Flowinövningar, men, vissa dagar kommer det inte att fungera och då är det viktigaste att jag gör någonting och inte bara släpper det. Jag ska göra något varje dag! Så får det bli!

”Move your ass and your mind will follow”