Fastesnöret är nära

Målsnöret är nära, nu är jag bara timmar borta från att avsluta fem veckors korttidsfasta. Två dygn varje vecka i fem veckor har jag levt på vatten och/eller hemmagjord grönsaksbuljong. Det känns bra.

Nu hade det varit väldigt spännande om jag hade kunnat jämföra olika prover från före och efter, men, det har jag inte möjlighet till. Däremot så råkar det slumpa sig så att jag inom kort ska ta lite prover och det borde visa ett bra resultat om vi kan lita på forskningen. För jag fastar inte för att gå ner i vikt, jag fastar enbart för att förbättra mina värden, min hälsa.

Denna sista veckan har jag fått improvisera lite. Det fungerade inte att få ihop två dygn på raken utan jag har fått dela upp mina dagar på två tillfällen. En bättre lösning, tycker jag, än att helt hoppa över ett dygn.

Om du inte har följt med på hela resan så kan du läsa dessa inlägg:

Motion och korttidsfasta
Korttidsfastan vecka två rullar på
Två dagar till med fasta
Fjärde fasteveckan

Nu tar jag en paus med korttidsfastan och siktar in mig på nästa utmaning, Utmaning: 30 dagars streak, med start på måndag 13 maj. Du hänger väl på, anta utmaningen!

”Move your ass and your mind will follow”