Utmaning: 30 dagars streak

Bild: fitness-lifestyle.se

När jag bläddrade igenom senaste numret av Fitness Lifestyle hittade jag något kul. De har tagit fram förslag på 24 olika tävlingar att delta i. Allt från löpning, simning, cykel och hinderbana till armhävningar och situps.

Detta är inte min grej överhuvudtaget, inte ens i närheten. Så, jag läste lite och bläddrade vidare, full av beundran för de som deltar.

Men, jag började fundera. Vad då inte min grej? Det är väl klart att jag också kan vara med fast på mitt eget sätt och på mina egna villkor. Nu innebär inte det att jag ska delta i Vansbrosimmet och simma hundsim iklädd flytväst eller krypa och kravla mig igenom hinderbanan i tävlingen Toughest. Nej, det jag menar är att jag kan hitta en alldeles egen utmaning.

En av de 24 tipsen var nämligen 30 dagars streak. Det betyder att du kan välja att göra vad du vill, var du vill och starta när det passar dig. Det funkar för dig som tränar för Vätternrundan och det funkar för dig om motionerar genom att promenera. Du kan lägga det precis på just din nivå.

Jag har beslutat mig för att min grej blir att köra mina Flowinövningar, som tar cirka 20 minuter, varje dag i 30 dagar. Kommer jag att klara det? Ingen aning, men det finns bara ett sätt att ta reda på det, att göra det.

Nu är frågan, vad blir din grej? För nu utmanar jag dig, ja, just dig, att tillsammans med mig köra 30 dagars streak. Vi startar på måndag den 13 maj och kör på i 30 dagar.

Utmaningen gäller alla jag känner och inte känner, hitta din grej. Det kan vara löpning, simning, promenader, armhävningar, ja, precis vad du vill, bara det är genomförbart i 30 dagar.

Berätta att du hänger på och vad just du ska göra i kommentarsfältet här på bloggen eller på Facebook. Jag kommer att berätta varje vecka hur det går för mig och jag vill gärna höra hur det går för dig. Vi peppar och hjälper varandra.

Tänk vad vi kommer att förbättra formen lagom till midsommar. Jag behöver verkligen bättre bålstabilitet så detta kommer att bli toppen. Kom ihåg, ingen övning är för mesig.

”Move your ass and your mind will follow”