Inspiration

Bild: fitness-lifestyle.se

På ett år så försvann bägge mina favorit tidningar, både Blossom Magazine och LevaPS. Verkligen tråkigt, och jag har inte riktigt hittat några ersättare. Det finns gott om magasin som handlar om hälsa och livsstil men de har inte lyckats fånga mitt intresse.

Därför tänkte jag börja det nya året med att testa en ny tidning, eller snarare en som är omgjord och uppfräschad. Jag pratar om Fitness Lifestyle som tidigare fanns under namnet Fitness Magazine. Från och med januari 2013 har man breddat innehållet och gått lite mer åt lifestyle. Tidningen tar upp träning, hälsa, kost, trender, mode och skönhet.

Jag var lite orolig för att det skulle bli för mycket fitness och inte så mycket av det andra, som just jag är mer intresserad av, men min oro var obefogad. Detta är visserligen bara första numret, men, jag måste säga att jag är positivt överraskad.

Visst blir jag lite trött på att det är ganska mycket reklam för proteinpulver och annat, som jag anser vara helt onödigt, men som jag vet är av intresse bland fitness folk. Det går enkelt att lösa genom att bara bläddra förbi. Priset för ett lösnummer är 69:50, vilket jag tycker är väl dyrt, väljer du istället en prenumeration får du 12 nummer för 599:-, då kommer du ner till cirka 50-lappen per nummer.

Jag kommer absolut att köpa ytterligare några lösnummer för att känna av att detta är rätt tidning för mig. Jag är ingen träningsfreak utan har ett lite mer tillbakadraget intresse för träning. Min slutsats är ändå att magasinet är intressant för mig, för tillsammans med de övriga delarna, skapar de en helhet som i alla fall i nuläget fångar mitt intresse.

”Move your ass and your mind will follow”