Fredagstips 2

Bild: RJ’s Närproducerat

För ett tag sedan fick vi äntligen prövat en produkt från en någorlunda närliggande butik. Det handlar om RJ’s Närproducerat utanför Varekil på Orust.

Vi har länge tänkt att pröva deras produkter eftersom vi uppskattar närproducerat, det ligger inom ett ok avstånd och den typen av butiker växer inte på träd här omkring.

Jag har själv inte ätit rött kött på sexton år men jag har inga problem med att andra, som till exempel min man, gör det. Däremot vill jag gärna att det är djur som har haft de så bra de bara kan ända fram tills de hamnar på tallriken.

Så, när vi nu skulle ha gäster i helgen bestämde vi oss för att det var dags för att pröva lite nytt. Valet föll på deras Vildsvinskorvar. Korv är annars en produkt som jag anser att man helst skall hoppa över att äta, men ibland, med lite tur går det att hitta en bra korv med bra innehåll.

Jag får nu helt förlita mig på andras omdömen, men korven den slank ner och fick ett gott betyg. Dessutom var den prisvärd, ibland kan ekologiskt och närproducerat bli väldigt dyrt.

Vi kommer absolut att åka tillbaka till RJ’s Närproducerat för att handla igen, nu är vi inga stora köttkonsumenter av förklarliga skäl, men de har även kyckling. Den är jag väldigt nyfiken på att pröva.

Om du inte vet vad du skall grilla till helgen och finns i närheten av Varekil kan jag rekommendera dig att pröva RJ’s.

”Move your ass and your mind will follow”

2 thoughts on “Fredagstips 2

Kommentarer inaktiverade.