Vad händer sedan?

För några dagar sedan stod jag vid mållinjen, mitt projekt var över. Eller var det verkligen slut? Vad händer efter midsommarafton? Jag vet nu att jag inte nått mitt mål, men spelar det någon roll?

Precis den här situationen hamnar alla i som går på diet eller någon gång bantat. Under en period väjer du att följa en viss diet, du uppnår resultat och känner en stark motivation. Du når ditt mål och det finns inte längre någon anledning att fortsätta med dieten och handen på hjärtat är du också rätt trött på att äta och leva som du gjort den här perioden. Och, det är nu det händer, de allra flesta går tillbaka till gamla vanor.

Vad händer då? Jo, du går upp i vikt igen. Varför? Jo, för att du gått tillbaka till de gamla vanorna som låg till grund för din övervikt från första början.

Det är därför som mitt projekt på bloggen upphör men inte i min vardag. Jag kommer att fortsätta att leva och äta som jag gör nu vilket kommer att leda till ytterligare viktminskning. Sedan kommer kroppen att landa och jag kommer att kunna hålla min vikt.

Det är detta som är så viktigt och det är också orsaken till att jag, som kostrådgivare, inte arbetar med någon speciell diet eller liknande.

När jag möter dig som kund utgår jag från dina förutsättningar, din vardag och dina mål. Sedan jobbar vi med att hitta hur du långsiktigt kan nå ditt mål och få ett bestående resultat. Inga dieter, bantningskurer eller andra snabba lösningar som bara ger resultat kortsiktigt.

Så, oavsett vad som hände för tre dagar sedan fortsätter jag med min nya vardag.

Vill du också må bättre nu? Vill du veta mer om vad just du kan göra för att förändra din vardag, kontakta mig på 0702-16 96 55 eller via mail funkqvist@gmail.com.

”Move your ass and your mind will follow”