Det ska va gott att leva

Egentligen hade jag planerat ett inlägg om påsken, lite rolig information om hur mycket ägg vi äter och varför vi äter gul mat just vid påsk. Men inspirationen vill något annat idag.

När jag jobbar med kostrådgivning så pratar jag med mina kunder om hur viktigt det är att stanna upp, hinna njuta av livet och framför allt att andas.

Detta är något som jag kommit på att jag skrivit väldigt lite om. Jag har haft några inlägg om mindfulness men det är nog allt.

Varför är det så viktigt att njuta och andas? Det finns flera anledningar och en viktig orsak är att det är då vi laddar våra batterier, det är då vi samlar kraft och energi. Energi behöver vi för att klara av vardagen och livet i allmänhet.

Min inspiration för dagens inlägg kom från att jag bestämde mig för att själv få lite avkoppling och att njuta en stund. Valet föll på nyöppnade Studio Sund i Stenungsund och en ansiktsbehandling. Det blev nittio minuter ren lyx.

Jag har varit på sådana behandlingar förut men det var ett tag sedan och jag hade glömt bort hur mycket jag uppskattar det. När det dessutom är en superduktig hudterapeut blir upplevelsen ännu bättre. Nu har jag laddat mina batterier för hela påsken.

Vad skall du göra för att njuta under påsk? Träffa familj och vänner, spela säsongens första golfrunda, mysa vid påskbrasan eller bara en lugn stund i solen. Det finns massor med olika sätt, små och stora saker du kan göra för att samla kraft och energi.

Med detta i åtanke vill jag önska alla mina läsare en riktigt skön och njutbar påsk.

”Move your ass and your mind will follow”