Skit produkter

Jag skulle bara kolla på Facebook att senaste inlägget såg okej ut och fann följande reklam.

Jag blir så trött, men framförallt blir jag förbannad. Hur länge skall sådana är produkter få säljas i Sverige? Hur många stackare skall bli lurade att stoppa i sig piller och tro att det går att gå ner i vikt på det viset.

Om du inte redan visste det, här kommer det:

Det finns ingen quick fix i varken tablettform eller annan form som fungerar. Viktminskning med bestående resultat är ett långsiktigt arbete som handlar om att ändra vanor och beteende.

Av ren nyfikenhet letade jag efter en innehållsförteckning och hittade ingen information om vad dessa piller innehåller. Vem väljer att stoppa i sig någonting utan att veta innehållet? Livsfarligt, enligt min mening.

”Move your ass and your mind will follow”