Mumsigt godis

Bild: therawchocolatecompany.com

Livet är till för att njutas, eller hur? Ibland vill vi verkligen ha något extra att mumsa på och då tycker jag att vi skall kunna unna oss det.

Själv gillar jag att njuta av något som är hyfsat nyttigt, kanske är det en yrkesskada, men jag tycker helt enkelt att det är godare.

Så här kommer två tips som på kort tid har hamnat bland mina absoluta favoriter. Jag måste först passa på att tacka Pernilla BerggrenAd vivere som i sin tur gett mig dessa tips. Pernilla, som förutom att dela min passion för god och bra mat, är en mycket duktig Mindfulness instruktör och även grym på stresshantering.

Tips 1: Raw chocolate goji berries, det är alltså gojibär doppade i choklad. Dessa små godsaker är helt ljuvliga att mumsa på. Du hittar dem på Coop i deras nytttiga hylla. Dessvärre är allt som har med gojibär att göra ganska dyrt, så för en lite påse på 100 g betalade jag 48 kronor, men å andra sidan är detta inget jag äter varje dag eller varje vecka.

Tips 2: Edamamebönor, bönor låter kanske inte så spännande, men efter att du har prövat dessa kommer du att ändra dig. Till och med personer som inte annars gillar bönor älskar dessa. Jag köper dem frysta på ICA, kokar dem enligt instruktionen på förpackningen, häller av vattnet, häller upp bönorna på ett fat och strör rikligt med flingsalt över. Tryck ut bönerna ur sin skida och njut.

Jag kan berätta att det vattnas i munnen när jag sitter och skriver detta.

Vem har sagt att det finns ingenting som är nyttigt som smakar gott?

”Move our ass and your mind will follow”