Julklappstips – att njuta

Bild: halsobyran.com

Denna veckan har Livsstilskonsulten lite av ett julklappstema. Allt för att bistå er trogna läsare i ert eventuella huvudbry.

Vad skulle kunna vara den snällaste, den goaste och den mest omtänksamma julklapp du kan ge bort? Dels kan det vara att skänka pengar till något ändamål som hjälper de som har det svårt. Dels kan det vara att ge bort något njutningsfullt.

För många år sedan lyckades jag själv övertyga min familj att istället för att vi vuxna skulle byta grejer med varandra så lade vi ner det. Jag började fundera över ungefär hur mycket pengar jag skulle ha spenderat på julklappar och så skänkte jag bort den summan till välgörande ändamål i stället. Det här har jag fortsatt med under många år och alltid känt att det är en bra lösning.

När det gäller att ge bort något njutningsfullt tänker jag mig en massage eller en ansiktsbehandling.

Att lära sig hantera stress är något som alla borde göra så varför inte ge bort en kurs i Mindfulness.

Någon i din närhet kanske vill pröva på yoga, ge bort en yoga lektion.

Vill du istället hjälpa en kär släkting med ryggproblem kan du söka upp en osteopat och ge bort en behandling.

Det finns många olika sätt att ge bort något som hjälper den som får gåvan och kom ihåg, det är inte hur mycket pengar du spenderar som är det viktiga, det är tanken bakom.

”Move your ass and your mind will follow”