Blossom Magazine, min mazarin i livets skafferi

Härom dagen damp den ned i brevlådan, äntligen, jag har ju väntat en hel månad sedan sist.

Bild: blossommagazine.se

Det är sällan som jag verkligen läser tidningar, då menar jag läser från första blad till sista blad, Blossom Magazine är en av få. Jag har varit med sedan det allra första numret kom ut i juni 2010 och efter att jag köpt lösnummer i början bestämde jag mig ganska snart för att prenumerera. Jag har varje månad sett fram emot härlig inspiration från Blossom och gänget.

Det jag alltid har gillat med Blossom Magazine är att det finns inga pekpinnar, den är fri från snabba lösningar för att gå ner i vikt och informationen är lätt att ta till sig. Blossom Tainton-Lindquist har, enligt min mening, alltid stått för en sund och lagom avslappnad inställning till träning och kost och delar genom tidningen med sig till oss av sin kunskap och sina erfarenheter.

Till er som nu undrar hur mycket betalt jag får för att skriva om detta i Livsstilskonsulten, tyvärr, inte ett öre. Jag råkar bara gilla den här tidningen väldigt mycket och nu har det visat sig att Blossom Magazine går i graven och det var det sista numret jag fick i brevlådan.

Det här tycker jag är jätte tråkigt för det finns få tidningar om hälsa med vettigt innehåll och som håller sig på en bra nivå. Så vi hoppas att detta bara är en paus och att Blossom och hennes gäng dyker upp igen. Till dess, tack för en bra tidning.

En och annan läsare undrar säkert också varför jag använder en mazarin som jämförelse, Livsstilskonsulten skall väl handla om sund hälsa och livsstil? Det finns två anledningar, den ena är att vi måste komma ihåg att njuta och den andra handlar om min uppväxt. Där jag växte upp fanns det ett bageri som hette Ivars bageri, Ivar var känd för att baka synnerligen mumsiga mazariner. Det var en lyx när vi fick njuta av Ivars bakverk.

Idag försöker jag att hålla mig borta från sådana mumsigheter, utom vid speciella tillfällen. Istället hittar jag andra saker som fyller den plats som mazarinen en gång fyllde och Blossom Magazine är en sådan sak. Jag gjorde nämligen valet att göra en livsstilsförändring. Jag gick från tröstätare till livsnjutare.

”Move your ass and your mind will follow”