Två dagar till med fasta

Jaha, då var det klart för denna gången, ytterligare två dagars fasta har passerat. Det fungerar bra tycker jag och dagarna går ganska fort. Det här är redan tredje veckan med två-dagars-fasta, bara två till kvar.

Egentligen saknar jag bara en enda sak, att laga mat. Vi har som rutin att alltid laga middag tillsammans på kvällen. Det är ett skönt sätt att umgås på och eftersom vi har ett stort matintresse så är det något vi gärna samlas kring. Nu blir det tomt, på något sätt.

Kanske borde jag vara tacksam för den extra tiden jag får utan matlagning, men nej, jag vill ha min tid i köket. Så igår bestämde jag mig för att fixa till lite annat smått och gott för att avsmakas till helgen.

Det svåra med detta är inte att jag blir sugen och vill börja äta, det är inga problem. Däremot måste jag koncentrera mig på att inte stoppa något i munnen av misstag, för att provsmaka till exempel. Det skulle vara tråkigt om det hände. Som tur var fanns det någon annan som kunde provsmaka, min man som har avbrutit sin fem-veckors-fasta. Det fungerade helt enkelt inte för honom och då är det bättre att låta bli än att må dåligt.

Det är en viktigt bit att tänka på vid fasta. Det skall inte vara jobbigt, du skall inte må dåligt. Självklart är det annorlunda att inte äta som du brukar göra, men om det kräver enormt mycket av dig, så kanske det inte är rätt grej för dig.

”Move your ass and your mind will follow”

2 thoughts on “Två dagar till med fasta

  1. Härligt att det funkar för dig! Och skön inställning av mannen att göra något som passar honom bättre. Själv är jag också på tredje veckan, men jag kör 24 timmars två dagar (skilda dagar) i veckan istället. Det går jättebra! Känner mig pigg, ”lättare” i kroppen och jag känner att jag får mycket tid över:-)

    • Härligt att höra! Jag tror det är super viktigt att hitta sin väg, att göra det som fungerar. Vi är individer och fungerar olika. Ska du köra 5 veckor eller vad har du för plan?

Kommentarer inaktiverade.